Apple-Metaverse-910x600

اپل احتمالاً مشغول توسعه متاورس مخصوص به خودش است

اپل احتمالاً مشغول توسعه متاورس مخصوص به خودش است

به نظر می‌رسد اپل کار روی ساخت یک «دنیای سه‌بعدی واقعیت ترکیبی» را شروع کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|چند سالی می‌شود که اپل روی هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده کار می‌کند، اما هنوز با این محصولات روبه‌رو نشده‌ایم. با این حال به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها در کنار این هدست‌ها، شروع به توسعه یک «دنیای سه‌بعدی واقعیت ترکیبی» کرده‌اند که ظاهراً نسخه مخصوص متاورس اپل است.
بلومبرگ در گزارش جدیدی براساس فراخوان شغلی اپل، خبر از توسعه این دنیای مجازی داده است. به گفته خبرنگار بلومبرگ، «مارک گورمن» اپل در حال ساخت یک محیط مجازی مشابه با متاورس مارک زاکربرگ است.
نام محیط مجازی اپل مشخص نیست
گورمن به شوخی در گزارش خود گفته که اپل هیچ‌وقت به‌طور رسمی از عبارت بحث‌برانگیز «متاورس» استفاده نخواهد کرد. البته در گذشته هم معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل، «گرگ جوسویاک» گفته بود هرگز از کلمه متاورس استفاده نمی‌کند. بنابراین ظاهراً باید منتظر نام جدیدی برای محیط مجازی اپل باشیم.
در حال حاضر اطلاعی از برنامه‌های اپل برای نام‌گذاری محیط مجازی‌اش نداریم، اما بدون توجه به این موضوع، هدست واقعیت ترکیبی اپل شروع کار این کمپانی در دنیای مجازی خواهد بود. طبق شایعات، این هدست اوایل سال آینده میلادی با قیمت نجومی از راه می‌رسد و نسل اول آن بیشتر کسب‌وکارها را هدف قرار می‌دهد.
اگرچه شرکت تحت مدیریت مارک زاکربرگ، متا نتوانسته موفقیت چندانی در متاورس کسب کند و حتی هزاران کارمند را اخراج کرده است، اما به نظر می‌رسد آینده متعلق به دنیاهای مجازی است؛ چرا که شرکت‌های زیادی روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.
در کنار متا و اپل، گوگل هم احتمالاً به‌زودی با یک هدست وارد این کسب‌وکار می‌شود. با ورود گوگل، سه غول فناوری دنیا رقابت برای ساخت دنیاهای مجازی را شروع می‌کنند و انتظار می‌رود مانند اکوسیستم اپل، دنیای کوپرتینویی‌ها مخصوص محصولات خودشان باشد.
همچنین طبق گزارشی جدید، تعداد برنامه‌های اپ استور در فصل سوم 2022 با کاهش 24.79 درصدی نسبت به فصل قبلی‌اش، به 1,642,759 رسیده که کمترین میزان از 7 سال گذشته تا به امروز محسوب می‌شود.
طبق گزارش Finbold، تعداد برنامه‌های موجود در اپ استور در فصل دوم سال جاری میلادی برابر 2,184,456 بود که اپل 540 هزار اپ را در فصل سوم 2022 حذف کرد. بنابراین تعداد اپ‌های موجود در اپ استور حالا نزدیک به 1.6 میلیون برنامه است. آخرین‌بار در فصل سوم 2015 تعداد برنامه‌های اپ استور در این حد و برابر 1,672,271 بود.
با حذف این تعداد برنامه از اپ استور، فروشگاه اپلیکیشن اپل با اختلاف زیاد پس از گوگل پلی استور در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. تعداد برنامه‌ها پلی استور به بیش از 3 میلیون می‌رسد و بیشترین برنامه را در فروشگاه‌های اپلیکیشن دارد. در جایگاه سوم آمازون با تنها 483,328 برنامه به چشم می‌خورد.

World of Words

منبع:apple

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *