استارتاپ

ارزش استارتاپ جدید بنیانگذار WeWork پیش از راه‌اندازی به 1 میلیارد دلار رسید

ارزش استارتاپ جدید بنیانگذار WeWork پیش از راه‌اندازی به 1 میلیارد دلار رسید

به گزارش نیویورک تایمز، شرکت مالی Andreessen Horowitz مبلغ 350 میلیون دلار روی این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده تا ارزش آن به 1 میلیارد دلار برسد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|آدام نیومان (Adam Neumann)، بنیانگذار و مدیر عامل سابق استارتاپ فضای کار اشتراکی وی‌ورک (WeWork) در حال کار روی یک کسب‌وکار اجار‌ه مسکن جدید با نام Flow است و بودجه‌ای به‌اندازه حدود 350 میلیون دلار را از شرکت خدمات مالی اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) دریافت کرده. نکته قابل‌توجه اینکه این شرکت جدید هنوز به‌طور رسمی راه‌اندازی نشده است.
ارزش یک میلیارد دلاری استارتاپ جدید آدام نیومان
نیویورک تایمز در گزارشی توضیح می‌دهد این سرمایه‌گذاری، بزرگ‌ترین چک بانکی فردی آندرسن هوروویتز محسوب می‌شود که تاکنون برای یک شرکت نوشته است. با وجود آن، ارزش شرکت Flow که هنوز حتی راه‌اندازی نشده، به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد.
نیومان در حال حاضر حدود 3000 واحد آپارتمانی در ایالت‌های میامی، فورت لادردیل، آتلانتا و نشویل خریداری کرده است تا آپارتمان‌های خود با برند Flow را بسازند که قرار است تا سال 2023 شروع به کار کنند.
مارک اندریسن (Marc Andreessen)، یکی از بنیانگذاران Andreessen Horowitz در پست وبلاگ شرکت توضیح می‌دهد:
«ما فکر می‌کنیم این طبیعی است که آدام [نیومان] برای اولین سرمایه‌گذاری خود پس از WeWork، به موضوع اتصال افراد از تغییر فضاهای فیزیکی و ایجاد جوامعی که مردم بیشترین زمان خود را در آن‌ها می‌گذرانند، بازمی‌گردد: یعنی خانه‌هایشان.»
به‌نظر می‌رسد که Flow از نظر مالی با شرکت حوزه کریپتو Flowcarbon ارتباطی نخواهد داشت. این شرکت هم توسط آدام نیومان تاسیس شده و Andreessen Horowitz در ماه مه 70 میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرد.
استارتاپ فضای کار اشتراکی وی‌ورک زمانی 50 میلیارد دلار ارزش داشت اما با یک IPO (عرضه عمومی اولیه) ناموفق و اخراج هزاران کارمند، از محبوبیت آن تا حد زیادی کاسته شد. همچنین نیومان سال 2019 با دریافت مبلغ 1.7 میلیارد دلار، از سمت مدیرعاملی این شرکت کنار رفت. امروز ارزش WeWork به حدود 4 میلیارد دلار می‌رسد.

World of Words

منبع:nytimes

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *