xiaomi and leica

احتمال همکاری شیائومی با لایکا قوت گرفت

احتمال همکاری شیائومی با لایکا قوت گرفت

افشاگری به نام Kacper Skrzypek در اپلیکیشن سیستمی شیائومی ارجاعاتی به لایکا را مشاهده کرده است که ممکن است نشان‌دهنده همکاری این دو شرکت باهم باشد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|لایکا، شرکتی آلمانی و سازنده دوربین‌های عکاسی، عدسی، میکروسکوپ و…، در سال ۱۹۱۴ تأسیس شد. در سال ۲۰۱۸، این شرکت در تولید گوشی‌های سری P20 با هواوی همکاری کرد و از آن زمان تابه‌حال نیز، به همکاری خود ادامه داده است. حالا به گزارش Androidauthority، به نظر می‌رسد لایکا قصد دارد با تولیدکننده بزرگ دیگری در حوزه گوشی‌های هوشمند مشارکت کند.
Kacper Skrzypek، افشاگر معروف خبرهای مربوط به شیائومی، در برنامه ویرایشگر گالری MIUI چینی، ارجاعاتی به لایکا را مشاهده کرده است که به فیلترهای vlog و به‌طور خاص به نسخه‌های مونوکروم و طبیعی و واضح این فیلترها اشاره می‌کند:
برند لایکا در اپلیکیشن گوشی‌های هواوی نیز با فیلترهای مونوکروم (به‌صورت نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری)، فیلترهای رنگی استاندارد و واضح و صاف را ارائه می‌دهد. رشته کدهایی که این افشاگر منتشر کرده است، به وجود این فیلترها در اپلیکیشن گالری رابط کاربری MIUI اشاره می‌کند؛ بنابراین، هنوز مشخص نیست که فیلترهای لایکا به اپلیکیشن دوربین نیز راه پیدا خواهند کرد یا خیر.
لایکا، تنها برند تولیدکننده دوربین در جهان نیست که در سال‌های اخیر با تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی همکاری کرده است؛ زیرا سال گذشته خبری مربوط به مشارکت وان‌پلاس با برند Hasselblad منتشر شد. برندهای دیگری مانند اوپو و ویوو نیز به این جنبش پیوسته‌اند. برند ویوو سال گذشته برای تولید گوشی‌های پرچم‌دار خود با Zeiss همکاری کرد.
تمام این مشارکت‌ها روی جنبه‌های مختلفی از عکاسی تمرکز دارند. برای مثال، وان‌پلاس و Hasselblad برای بهبود رنگ‌ها همکاری می‌کنند و ویوو و Zeiss بیشتر روی عکاسی پرتره و کاهش شدت نور تمرکز کرده‌اند. انتظار می‌رود که همکاری لایکا و شیائومی نیز تنها به فیلترهای رنگی خلاصه نشود و پیشرفت‌های بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.
انتظار می‌رود کوالکام تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۹۸ را تا پایان ماه جاری معرفی کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که پرچم‌دار بعدی شیائومی، یعنی Xiaomi 12 مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸، ممکن است ماه دسامبر به‌طور رسمی معرفی شود. این خانواده احتمالاً شامل مدل‌های دیگری مانند شیائومی ۱۲ پرو و شیائومی ۱۲ اولترا نیز می‌شود. اطلاعات جدید نشان می‌دهد که مدل اولترا می‌تواند به دوربین‌های لایکا مجهز شود.
به گزارش گیزموچاینا، از سال ۲۰۱۹ هواوی گوشی‌های پرچم‌دار خود را با دوربین‌های مهندسی‌شده لایکا عرضه کرده است. همکاری هواوی و لایکا در سال جاری با عرضه سری هواوی P50 به پایان رسید. در ماه می، یکی از افشاگران دنیای فناوری ادعا کرد که لایکا به دنبال تولیدکننده جدیدی برای برند خود است. او همچنین ادعا کرد که این برند ممکن است با آنر یا شیائومی یا شارپ همکاری کند.
افشاگری دیگر Digital Chat Station نشان می‌دهد ممکن است لایکا و شیائومی برای سری Xiaomi 12 به توافق رسیده باشند. این خبرچین چینی اخیراً تصویری از گوشی هوشمندی به اشتراک گذاشته است که نشان تجاری لایکا در صفحه‌نمایش ثانویه آن دیده می‌شود. این نشان می‌دهد که شیائومی ۱۲ اولترا ممکن است از دوربین‌های بهینه‌شده لایکا برخوردار باشد.
در حال حاضر، تنها جزئیات کمی درباره شیائومی ۱۲ اولترا در دسترس است؛ محصولی که انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی شود. پیش‌تر ادعا شده بود که این گوشی به سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که یکی از آن‌ها ممکن است یک لنز زوم پریسکوپی ۱/۱.۵ اینچی با پشتیبانی از بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج برابری باشد.

World of Words

منبع: androidauthority


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *