برند گپ

برند گپ قدم در “فصل جدید” خود می گذارد

به گزارش اقیانوس آبی خبر به نقل ازسایت خبری مارکتینگ ویک به تاریخ 9 می 2024 مقارن با 20 اردیبهشت 1403- برند گپ، بازاریاب سابق شرکت پپسی و نایک را به ‌عنوان مدیر ارشد بازاریابی جهانی جدید خود منصوب کرده است، جایگاهی که از سال 2022  خالی مانده است.

برند گپ، فابیولا تورس، بازاریاب شرکت پپسی را به‌عنوان مدیر ارشد بازاریابی جهانی جدید خود منصوب کرده است تا در روند پروژه بازاریابی این برند مشهور درعرصه پوشاک تحولی قابل توجه ایجاد شود.

فابیولا تورس با پذیرفتن این سمت، نقشی را که از زمان کناره‌گیری مری آلدرته مدیر ارشد بازاریابی سابق برند گپ در نوامبر 2022 خالی مانده بود، پر می‌کند. تورس با پذیرفتن این سمت وظایف رسیدگی به اموربازاریابی، خلاقیت، روابط عمومی و تجارت بصری را عهده دار می شود.  فابیولا تورس در شرکت پپسی به عنوان معاون ارشد مدیراجرایی/ مدیر امور بازاریابی در بخش نوشابه های انرژی زا و واحد تجاری اسپانیایی زبان فعالیت داشته است. وی قبل از ورود به شرکت پپسی در سال 2020  دو سال را در برند اپل سپری کرده و با عنوان معاون ارشد بازاریابی جهانی این برند به فعالیت خود پایان داده است. تورس پیش از حضور در برند اپل، 18 سال با سمت مدیر تبلیغات و مدیر بازاریابی برند نایک در نایک مکزیک فعالیت داشته است. تورس فعالیت بازاریابی خود را به عنوان مدیر ارشد بازاریابی بین المللی در هِـینیکن مکزیک آغاز کرد و سرانجام به سمت رئیس فرهنگ جهانی کفش ورزشی ارتقا یافت.

تورس در واکنش به انتصابش در لینکدین از برند گپ به عنوان یک “برند نمادین با تاریخچه ای مقبول” یاد کرد وافزود: “من مشتاقانه منتظر هستم که بخشی از فصل جدید این برند باشم، آینده آن را بسازم و از میراث شگفت انگیز گپ دفاع کنم.” مارک بریتبارد، رئیس و مدیر عامل برند گپ در بیانیه‌ای خطاب به کارمندانش چنینن خاطرنشان کرد که این  برند درجستجوی فردی است که بتواند “دگرگونی ایجاد کند، برندی بسازدکه فرهنگ را شکل دهد و آن را هدفمند رهبری کند.” در یک پست لینکدین، او اظهار داشت که استخدام تورس در راستای تقویت کردن و افزایش “تحرک” برند گپ است. تورس به شرکتی ملحق می شود که مدیرعامل آن ریچارد دیکسون می باشد، فردی که توسط  برند گپ درآگوست 2023 از برند متل با عهده دار بودن سمت مدیرارشد عملیاتی  جذب می گردد. دیکسون در اظهارات خود پس از منصوب شدن، برند گپ را درشرف ورود به «عصر جدیدی» توصیف کرد که هدف آن «از نو آراستن» به منظور رسیدن به موفقیت بلندمدت است.

در ماه نوامبر  بود که بر این هدف صحه گذاشته شد، زمانی که مدیر عامل گپ اظهار داشت که بازاریابی “با قاطعیت” برای تلاش های احیای برند گپ  بسیار مهم است. او در آن زمان به تحلیلگران خاطرنشان کرد که برند گپ دیگر به دلیل اتکا به اجراهای تاکتیکی، روی اثربخشی تمرکز نمی کند. دیکسون اذعان داشت که این برند ملزم به بازاریابی‌های زیادی است که می‌تواند مؤثرتر باشد و ضرورت تخصیص دادن بودجه در حیطه بازاریابی و اثربخشی رسانه‌ها را تشریح کرد. وی به مصرف کنندگان قول داد که استراتژی‌ بازاریابی نوآورانه، مداوم و جسورانه را بکارگیرد و همچنین تاکید کرد که  این  استراتژی لزوماً در افزایش هزینه‌ها منعکس نخواهد شد. در واقع وی به این مهم  اشاره داشت که باید در هزینه‌ها و امورمالی موثرتر باشیم. دیکسون چنین استدلال می‌کند که اجرای بازاریابی در طی سال های گذشته بسیار تاکتیکی بوده و منجر به از دست دادن ارتباطات و مزیت ها  در برخی از برند ها شده است. “اما هنگامی که به تاریخچه برند گپ نگاه می کنید، ما بازاریابی افسانه ای داریم. و من بسیار مطمئن هستم که ما دوباره آن را انجام خواهیم داد، این بخش مهمی از کار بازسازی ما است.”

تورس و تیمش هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن دارند زیرا عملکرد گروه برند گپ هنوز خیلی ضعیف است. در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، درآمد خالص کل سال منتهی به 3 فوریه 5 درصد کاهش یافته و به 14.9 میلیارد دلار (1.9 میلیارد پوند) رسیده است. به طور خاص، فروش خالص تمام سال برند گپ با 11 درصد کاهش به 3.3 میلیارد دلار (2.6 میلیارد پوند) رسید. این برند نسبت به سال قبل 3 درصد کاهش فروش فروشگاهی را تجربه کرد و فروش آنلاین با 7 درصد کاهش، 37 درصد از کل فروش خالص را به خود اختصاص داد.

با تامل کردن بر نتایج، دیکسون مدعی شد که برند گپ دلایل “مشکلات مالی و عملیاتی” را پیگیرخواهد بود و بر “تقویت مجدد” این برند تمرکز خواهد کرد. با این حال، مدیر عامل گپ اعتراف کرد که هنوز «کارهای زیادی برای انجام دادن» وجود دارد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *